Times flies - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu Times flies - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu

Times flies

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 November 2015 | Nederland, Sint Maarten

We zitten alweer 2 maanden op Sint Maarten, en dat betekent dat we op de helft van onze stage op Sint Maarten zijn. Ik voel me al helemaal thuis op het eiland en heb al veel gedaan en gezien hier.

Vrijdagavond hebben we nog steeds ons ‘huis avond’. We eten dan meestal met zijn alle samen en gaan dan stappen. We hebben nu ook veel contact met andere Nederlanders hier op het eiland. Er zit ook een groep Nederlandse stagiaires in het Rama hotel, de afgelopen weken hebben we een aantal feestjes gehad met hun samen en is heel gezellig. Toevallig de afgelopen paar weken hadden we elke keer een feestje met elkaar de ene week was er iemand jarig bij hun en gaven ze feest en de andere week was het bij ons en zo ging het zo’n 4 weken achter mekaar. We zijn ook op vrijdag avond een keer naar het strand geweest en hebben toen gekeken naar de zonsondergang en daarna lekker gebarbecued op het strand met het huis.
Die zaterdag erop ben ik samen met Eufriede, Britt en Thom een berg gaan beklimmen. Deze berg zien we altijd als we naar buiten kijken dus we vonden het wel leuk om hem een keer te beklimmen. We waren extra vroeg gegaan zodat het nog niet zo warm zou zijn. Het begin was even zwaar maar hoe hoger we kwamen hoe beter het ging. Eerst was het even wennen om zo actief te zijn in de zon, maar dat ging beter. Toen we bijna de top hadden bereikt, begon het te regen. Nou eigenlijk begon het gewoon te gieten. Dus hebben we maar besloten om naar beneden te gaan omdat de top alleen maar rotsen waren en die dus glad werden. Het duurde ongeveer 1,5 uur om weer beneden te komen, en heeft het de hele terugweg geregend. De laatste 5 meter was eigenlijk het steilste van de hele beklimmen, het einde was in zicht en we konden de straat zien, en boem daar lag ik. Het resultaat was een dikke elle boog en totaal doorweekt, maar we hebben de foto’s nog! Die middag zijn we nog opzoek gegaan naar de Natural pools. We hadden gehoord dat deze heel mooi moeten zijn en ik had al wat plaatjes opgezocht op internet. We wisten ongeveer waar we moesten zijn, wij weer een halve berg over geklommen maar helaas we konden het niet vinden.

Een keer op donderdag avond zin we met het huis wezen vieren dat we weekend hadden, iemand van het huis wist wel een leuk tentje waar we wat zouden kunnen drinken genaamd Cherry’s. Nou wij gezellig met zijn alle er naar toe, we konden de muziek al horen en toen we aankwamen zagen we ook al dat het redelijk druk was. Bleek dat er dus een travestiet aan het zingen/dansen was en de zaal vol met Amerikanen zat. Nou wij een drankje besteld en lekker gaan zitten. Gingen ze een wedstrijd houden, welke man zich het beste als een vrouw kon gedragen. Er waren 6 vrijwilligers en die hebben goed hun best gedaan om op een vrouw te lijken. We hebben ons kapot gelachen!

31 oktober was het Halloween, hier wordt dat een beetje op de Amerikaanse manier gevierd. Overdag zag ik Simpson bay al verkleedde kinderen rondlopen om snoep te krijgen. ‘s Avond was er een groot feest met verschillende DJ’s bij Soggy Dollar (hier zijn we vrijdags ook vaak te vinden) en hadden hiervoor natuurlijk kaartjes gekocht. Voorde tijd hadden we al kleren gekocht en gingen ons daarna klaarmaken voor de Halloween party. Het hele huis was hier actief mee en we zagen der allemaal heel eng uit (zie foto’s) en hebben echt een leuke avond gehad.

Afgelopen zaterdag zijn we ene middag op stap geweest in Philipsburg, we hebben daar lekker de toerist uitgehangen en heel veel souvenirwinkels bezocht. We waren al een paar keer in Philipsburg geweest, maar elke keer konden we de leuke straatjes niet vinden, maar afgelopen zaterdag is dat gelukt.

Op stage gaat het ook nog steeds goed. We mogen steeds meer zijn doen en ze helpen ons nu met medicijnen delen en werken met infusen dat ik echt leuk vind om te doen. Je kunt merken in het ziekenhuis dat het toeristenseizoen is begonnen, we krijgen regelmatig vakantiegangers in het ziekenhuis en over het algemeen zijn dit Amerikanen. Ook ben ik met de ambulance mee geweest. Een patiënt van mij moest voor een MRI scan naar de French side toe, omdat dit op het Nederlandse deel niet kan worden gedaan. Ik had gevraagd of ik mee kon, en dit mocht. En wat was dit gaaf. Ik mocht voorin zitten naast de chauffeur. We hadden tijd genoeg om naar de MRI te gaan, er was geen spoed bij, toch gingen de sirenes aan en scheurde we door het verkeer. Dit was zo gaaf om een keer mee te maken. Helaas mocht ik bij de MRI zelf niet me kijken maar de ambulance ervaring was mooi mee genomen.

Afgelopen donderdag ben ik naar St Barths geweest, dit is een eilandje ongeveer 25 km van Sint Maarten af. Normaal kost de boottrip alleen al 85 dollar en staat het eiland er om bekend dat dit heel duur is. Ik had geluk en kom samen met Mirjam (een Nederlands meisje wat we hier hebben ontmoet) mee voor 15 dollar. Mirjam had dit aangeboden gekregen en mocht iemand meenemen, en ik was de gelukkige omdat ik heel toevallig vrij was! Op St. Barths hebben we eerst even stukje rond gelopen door de hoofdstad, daarna kwamen we spontaan op een idee om een scooter te huren. Met deze scooter hebben we het hele eiland rond gereden, wat was dit gaaf! Het eiland staat er ook om bekend dat heel veel beroemdheden hier op vakantie gaan, helaas hebben we niemand gespot. Door de scooter hebben we zo veel mooie plekken gezien, en heerlijk even gezwommen in de blauwe zee.

Het weer is hier helaas nog wat minder, het regent best veel en is bewolkt. We waren een keer ’s ochtend op weg naar het ziekenhuis door de regen en onweer. We waren bijna bij het ziekenhuis en we hoorde toch een knal. Was het in de buurt van ons ingeslagen, we waren nog nooit zo hard geschrokken. Gelukkig is het nu alleen maar regen, en geen onweer en alles erbij.

En het is bijna zover, 24 november landen papa en mama op Sint Maarten en verblijven dan 2 weken in een appartementje bij mij in de buurt! Ik kan niet wachten om ze alle mooie dingen te laten zien hier. Zelf heb ik dan ook lekker een weekje vakantie van stage dus kan ik samen met papa en mama genieten van dit mooie eiland!

Greets from the friendly island!

  • 13 November 2015 - 20:01

    Esther:

    Echt super gaaf Iris!! Ben zo benieuwd naar alle fotos straks!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3473

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 11 Januari 2016

Sint Maarten

Landen bezocht: