Een maandje is zo voorbij... - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu Een maandje is zo voorbij... - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu

Een maandje is zo voorbij...

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Oktober 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hoi Hoi,

Hier weer een bericht vanuit Sint Maarten waar we nu alweer bijna een maand zijn! De tijd die vliegt hier voorbij maar ik vermaak me nog prima. Langzaam leren we het eiland kennen, we weten al steeds beter de weg en kunnen de leuke cafeetjes al vinden.

Het is in huis ook nog steeds gezellig, bijna elke week hebben we iets van een bbq of iets anders in de tuin met zijn alle en gaan daarna stappen. Voor de rest bestaan de weekenden vooral uit naar het strand. Samen met het huis zijn we ook 1 dag naar Anguilla geweest. Dit is een eiland dicht bij Sint Maarten, het was ongeveer 20 min met de boot. Anguilla staat in de top 10 van de mooiste stranden van de wereld. Op Anguilla hebben we 2 auto’s gehuurd en hebben we eerst een stuk rond gereden op het eiland en zijn natuurlijk naar het strand geweest, want we moesten natuurlijk wel even kijken of het echt zo mooi is, nou dat was het! Dit waren gewoon echt witte stranden met een helder blauwe zee, wauw!

Ook hebben we lekkere de toerist uit gehangen, lekker in Philipsburg rond dwalen en vliegtuigen spotten. We wouden graag de KLM zien landen, dus wij zondag ochtend op tijd in de auto richting het vliegveld, maar door het verkeer hier kun je nergens snel komen en zien we onderweg het vliegtuig al landen, helaas te laat. Toen zijn we maar lekker in de buurt van het vliegveld wat gaan drinken en hebben de KLM later wel zien opstijgen. Op Vrijdag hebben we maar een nieuwe poging gewaagd aangezien we toch geen stroom hadden in huis. Nu waren we precies op tijd om het vliegveld te zien landen. We kwamen aanlopen en iedereen stond al klaar met zijn cameraatje, dus wij hebben hem ook maar gauw gepakt en wat mooie plaatjes kunnen schieten!

Voor de rest gaan we lekker naar stranden in het weekend. Ook heb ik nu een abonnement op de sportschool hier, dus ’s avonds lekker even sporten of zwemmen in het zwembad bij de sportschool.

Op stage gaat het ook goed, we weten nu hoe de dag er een beetje uitziet en wat er moet gebeuren. We mogen nu ook steeds meer dingen zelf doen. Wel blijft de Engelse taal soms nog wel moeilijk maar ik merk wel dat het steeds beter gaat met de taal.

De laatste dagen is het weer wat minder, vorig weekend was het echt benauwd warm met weinig zon. En afgelopen week regende het veel, donderdag heeft het bijna de hele dag geregend, ze zeggen dat het komt door dat er nu een orkaan over Amerika gaat en wij hier dus heel iets van meekrijgen, maar het wordt nu weer iets beter.

Gisteren zijn we naar het strand geweest en 's avonds lekker een cocktail gedronken. Denk dat het vandaag ook weer een dagje naar het strand gaat worden en morgen beginnen we weer met de stage.

Groetjess!

• 12 Oktober 2015 - 19:54

Elly Ilbrink:

Hey Iris,

Leuk dat je wederom een verslag hebt geschreven van alles wat je beleeft en doet.
    Ja een maand gaat snel, en als ik zo lees dat je geniet dan doet mij dat goed!
    Succes met je stage.

Liefs,